cases

veolia transport

AC Line

Vervoersmaatschappij Veolia Transport verzorgde jarenlang het busvervoer, streekvervoer en treinverkeer in Limburg. De 10-jarige OV-concessie van Veolia liep ten einde en ging over naar vervoerder Arriva. Het was tijd om uit te checken. Met veel trots en plezier werden reizigers 10 jaar lang op bestemming gebracht. Van Eijsden, tot aan de de Mookerheide en zelfs helemaal tot aan Nijmegen. Aan ons de uitdaging om een afscheid met een grote glimlach te realiseren. Maar ook de motivatie van het Veolia personeel hoog te houden en - als kers op de taart - een hoge eindscore in het jaarlijks landelijk reizigersonderzoek te behalen. Challenge, accepted!

Expertises

Strategy
Marketing
Design
Development
Audio-visueel

Deliverables

Drukwerk
Website
Social media
Signage

strategy


branding


impact

strategy

Wij adviseerden Veolia een grote "Limburg Bedankt" reclamecampagne, waarbij de Limburgse reiziger persoonlijk werd bedankt. De campagne werd opgesplitst in 2 delen. Als afscheidscadeau konden reizigers de eerste 2 maanden op de website spectaculaire voordeelcoupons downloaden van de leukste Limburgse attracties. Denk onder meer aan hoge kortingen bij Snowworld, Holland Casino, het National Geographic Theater, Mondo Verde, Thermae 2000, Roda JC Kerkrade, VVV-Venlo en meer.

In de laatste 2 maanden van de campagne maakten de reizigers kans op een citytrip naar een Europese hoofdstad. Dit door Veolia op een eigen creatieve wijze te bedanken door een foto te uploaden via de campagnesite of via de social media kanalen van Veolia.

Limburg bedankt!

Veolia checkt uit. We bedanken onze reizigers.

Cases Advacom
Cases Advacom
Cases Advacom

branding

Om de reizigers zo persoonlijk mogelijk te bedanken, ontwikkelden we Limburgse persona’s. Denk daarbij aan carnavalisten, sporters, studenten, voetbalsupporters, festivalbezoekers en meer. Van iedere persona werd een eigen illustratie gemaakt. Deze gezichten van Limburg vormen samen het campagnebeeld.

Via social advertising werd elke doelgroep persoonlijk aangesproken. Zo kregen bijvoorbeeld senioren een eigen visual te zien aan de hand van een like-profiel. Welke pagina’s zij via Facebook liken, bepalen de profielwaarde. Hiervan maakten we in een advertising campagne handig gebruik van.

Phone mockup

Daarnaast werden in deze campagne onder meer OV-incheckzuilen gewrapped, een infographic geplaatst in de Limburgse dagbladen, narrowcasting in bussen, busbelettering, billboards op stations en advertenties ingezet.

iPad mockup

impact

Het resultaat van de campagne was een afscheid met een grote glimlach. Veolia checkte uit met de hoogste klanttevredenheid in jaren; een 7,3 in Noord- en Midden-Limburg en een 7,6 in Zuid-Limburg én een hele mooie voldoende voor de medewerkerstevreden (7,5).

Hoogste klant-tevredenheid in jaren!

7,6 Reizigers
7,5 Personeel